Урок английского языка по теме "Back at school". 5-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 5


Учебник: «New English millennium», учебник для 5 класса общеобразовательных учреждений, четвертый год обучения, авторы: Деревянко Н.Н., Жаворонкова С.В., Колоскова Т.Р. и др.

Цель: познакомить учащихся с новым учебником, разобрать структуру книги, ее содержание.

Задачи:

  • познакомить учащихся с национальными символами (флагами) отдельных государств;
  • повторить алфавит изучаемого языка;
  • ввести новые лексические единицы (crayon, dictionary, sharpener, glasses, key ring, extra pen (самостоятельное рассмотрение (домашнее задание).

ХОД УРОКА

I. Организационный момент

1) Приветствие, речевая разминка

Teacher-class: Hello, my dear friends! I am very glad to see you. How are you today? What date is it today? What do you think about the whether today? Have you got any questions for me? Let’s star our lesson. Are you ready to start?

2) Сообщение учащимся цели урока

Teacher: Today we are going to discus our new English book, know its units, different details of it, also we will repeat English ABC and learn some new phrases.

II. Работа в классе:

Unit 1 «It’s me». Lesson 1 «Back at school»

Ex.1b., p.4.

Task: Look at the pictures, read the text and answer: Where are Jane’s and Max’s friends from? (You should answer according to this example). What can you say about each person from this task? They are Anya, Sarah, Katherine and Aigul.

Task: translate, please the following phrase: to be happy, to be back at school, a lot of, camp (записать фразы на доске).

Разобрать с учащимися, какой стране принадлежит каждый из флагов, изображенных на картинке в данном упражнении. Осуществить это после прочтения текста и выполнения заданий.

Teacher: My dear friends, are you happy to be back at school?

Ex. 2a., p.4.

Teacher: Let’s look our new English book more carefully. Look through the pages of it and tell me what do you think about it. Do you like it or not? Why? Is it difficult/ easy/colorful?

Task: In your new English book find a page you like and talk about it (according to the example).

Ex.2b., p.4. Task: Complete the library file for your new English book.
Ex.3, p.4. Task: Talk about five things in your classroom.
Ex.4a., p.5. Task: Put these words in alphabetical order.

III. Этап подведения итогов урока (рефлексия), выставление оценок

Teacher: My dear friends, let’s remember what have we learn today.

IV. Этап домашнего задания

Teacher: Your home task is Ex.4b., p.5. Task: Look at the Wordlist on page 167. Find these words, write them down and say what they mean in Russian.