Конспект урока по английскому языку для 2-го класса по учебнику "Welcome-1" изд. Express Publishing "Present Simple"

Разделы: Иностранные языки


Цели:

  1. Автоматизировать употребление глаголов в структурах в Present Simple.
  2. Контрастировать употребление глаголов в 3 лице единственном числе и других форм в Present Simple.
  3. Обучать аудированию с извлечением детальной информации.
  4. Обеспечить отработку лексического материала в рамках изучаемой темы “We play basketball every Saturday!”.
  5. Совершенствовать навыки рефлексии учащихся при выполнении отдельных заданий.
  6. Прививать интерес к английской песне и стихотворению в занимательной форме.

Оборудование:

  • лингафонный кабинет,
  • наушники,
  • диск к учебнику,
  • карточки для самооценивания,
  • картинки с изображением кошки, мышки, домика, монстра,
  • грамматическая таблица “Present Simple”,
  • карточки со словами.

План урока:

  1. Начало урока. Беседа с дежурным.
  2. Задачи урока.
  3. Разминка. Песня.
  4. Фонзарядка. Стихотворение.
  5. Present Simple. Учебный разговор.
  6. Музыкальная физминутка.
  7. Аудирование текста, контроль понимания.
  8. Выполнение упражнения.
  9. Аудирование с заданием.
  10. Домашнее задание.
  11. Итоги урока. Оценки.

Ход урока

1. Teacher: Good morning, dear children!

Pupils:

Good morning, good morning,
Good morning to you.
Good morning, good morning,
We are glad to see you!

Teacher: Who is on duty today? What date is it today? What day of the week is it today? What is the weather like? What season is it? Do you like this weather?. .

(Дежурный отвечает на вопросы, учащиеся помогают задавать вопросы)

2. Teacher: Today we’ll sing songs, we’ll speak English in Present Simple, we’ll learn a poem about the cat and the mouse, we’ll listen to the CD, we’ll do some exercises…

You have three cards on your desks: red, blue, green. At the end of the lesson you will raise one.

The red one- I worked very well.

The blue one- I could work better.

The green one- I didn’t work.

3. Teacher: But first, let’s check our parts of body. Are all parts of body ready to work on the lesson?

(Включается диск с песней “Head, shoulders, knees and toes”, учащиеся слушают, исполняют, сопровождают движениями)

Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes,
Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes!
And eyes and ears and mouth and nose,
Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes!

4. Teacher: I see, you are ready now. Look at the blackboard.

- Little mouse, little mouse,
Where is your house?
- Little cat, little cat
I have no flat.
- Little mouse, little mouse,
Come into my house!
- Little cat, little cat
I can not do that
You want to eat me.

Происходит разучивание стихотворения поэтапно:

1 этап: замена слов (mouse, house, cat) картинками.

2 этап: убираем слово little.

3 этап: убираем your, my, me.

4 этап: I, you, where.

5 этап: flat, that, eat.

Остаются слова: is, have, come, can, want.

Teacher: Что объединяет эти слова?

Pupils: Все эти слова в Present Simplе . (Возможно повторение правила).

5. Teacher: Let’s speak in Present Simple. Look at the blackboard and read these words.

(Повторяются глаголы, дни недели, обстоятельства времени)

Pupils: I get up at 7 o’clock. I visit my friends on Monday. I go to school in the morning…

I don’t go to bed in the afternoon. I don’t watch TV at 5 o’clock….

Do you play football in the evening? – Yes, I do.

- No, I don’t.

Отработка вопросительных структур может происходить разными способами:

Т—>Р; P1,P2, P3—>T; P1—><—P2; P1, P2—>P3.

Teacher: Now, let’s speak about our monster ! (На столе у каждого учащегося имеется свой монстр, которого они рисовали при изучении темы “Части тела”. У учителя на доске свой монстр.

Pupils: My monster goes to bed at night. …

My monster doesn’t play computer games in summer…. .

Does your monster speak English?

- Yes, it does.

– No, it doesn’t.

6. Teacher: Are you tired? Let’s relax ! Put on your head-phones, sing and dance.

Исполняется песня “We are having fun!”.

We are sailing on the lake, on the lake, on the lake,
We are sailng on the lake,
We’re having fun.

We are swimming in the sea, in the sea, in the sea,
We are swimming in the sea,
We’re having fun.

We are playing in the snow, in the snow, in the snow,
We are playing in the snow,
We’re having fun.

We are running in the park, in the park, in the park,
We are running in the park,
We’re having fun.

7. Teacher: Open your books at page 66 exercise 1, read it and then listen.

Прослушивается текст с целью дальнейшего контроля понимания при помощи упражнения 2.

После выполнения упражнения учащимся предлагается шкала самооценивания:

0 ошибок – “5”, 1-2 ошибки – “4”, 3 ошибки – “3”.

8. Выполнение упражнения 3 на правильность составления предложений и их написания.

Например, Cindy/ get up/ 6 o’clock/ the morning.

Cindy gets up at 6 o’clock in the morning.

9. Teacher: We have learned what and when Helen does, but what and when Lin and Eddy do we’ll learn from the song “This is the time I go to school !” . (Аудирование песни. )

This is the time I go to school, go to school, go to school,
This is the time I go to school,
It’s eight o’clock in the morning!

This is the time I eat my lunch, eat my lunch, eat my lunch,
This is the time I eat my lunch,
It’s twelve o’clock, noon!

This is the time I watch TV, watch TV, watch TV,
This is the time I watch TV,
It’s six o’clock in the evening!

This is the time I go to bed, go to bed, go to bed,
This is the time I go to bed,
It’s nine o’clock at night!

Teacher: Are there any verbs in Present Simple in the song?

Pupils: go, eat, watch .

10. Teacher: Your hometask will be reading and translating this song.

11. Teacher: Our lesson is coming to the end. Now it is the time to raise the cards. Red, blue or green ?

(Учащиеся поднимают карточку и таким образом оценивают свою работу на уроке).

You are excellent pupils ! Tell me, please, what was the most interesting (difficult) thing at our lesson?

The lesson is over. Good-bye1