План-схема урока по английскому языку в классе. Тема: "Nice to meet you"

Разделы: Иностранные языки


Основные задачи урока.

  1. Развивать речевые умения по теме: читать с извлечением основной информации, высказываться по предложенной ситуации, вести беседу в рамках изученного материала, слушать, понимать и записывать предложенную информацию, составлять коллективный рассказ.
  2. Развивать учебно-коммуникативные и учебно-интеллектуальные умения: внимание, память, логическое мышление.
  3. Воспитывать культуру общения: внимательно слушать, вежливо реагировать на просьбы. Формировать чувство коллективного сотрудничества.

Оборудование.

  • картинки с флагами англоязычных стран,
  • раздаточный материал,
  • магнитофон с фонограммой песни.

Организационный момент.

Hello! I am glad to see you. Look at each other and smile. Sit down, please. (Учитель своим приветствием и предложением улыбнуться друг другу создает благоприятный психологический настрой на работу во время урока).

Речевая зарядка.

(Включает лексические единицы, которые будут активизироваться во всех видах речевой деятельности на уроке).

How are you?

How is your mother (sister, father)?

What is your hobby?

What is your favourite sport, (season, subject at school)?

Основные задачи и цели урока.

Today we’ll speak, read, we’ll do some individual, pair and group works and we’ll do some role play. You’ll take the parts of different characters, for example students from different countries.

We’ll do some group works. Who will be the leader of your group?

You have the cards with the test-tables and during our lesson the leaders of groups should complete these test-tables. You should do some different tasks and results of your working you should mark into these tables.

Test-table

Plan

Surname, name

Points (marks)

     
Task #1    
Reading    
Task #2    
Introducing yourself    
Task #3    
Conversation    
Task #4    
Guess the content    
Group mark

Mistakes

Points

0-1 2-3 4-5 > 5

5 4 3 2

You have the plan of our lesson and some instructions in English and in Russian. It’ll help you to do different tasks.

Work in group.

The plan of our lesson.

Task #1. Read the text and tick the right letter for each sentence. When you read it, you’ll understand who you are.

Then exchange your cards and check up the tasks with the keys and put the points into the test-tables.

Task #2. Introduce yourself to the members of your group one after the other. The leader of your group should put the points into the test-table.

Task #3. Work in pairs. Build up a conversation from the text. Act out your conversation in your group and put the points into the test-tables.

Task #4. Guess the content of the letter and retell the letter one after the other in your group. The leader of your group should put the points into the test-table.

Oсновной этап урока.

Look at the blackboard and try to guess the topic of our lesson.

BADNICEKTOPLAMEETFIYOUS

Who can name the topic of our lesson? (Ученикам предлагается назвать тему урока из набора букв).

You know people speak English in different countries. Let’s repeat the names of these countries. You see the flags of these countries. Match the flags and the names: Great Britain, the USA, Australia, Canada, England, Ireland, New Zealand, Scotland, Wales. (Работа у доски. После повторения названия стран, ученики должны соединить названия стран с флагами этих стран).

1.

Imagine, you and I are from different countries. As for me, I am not Anna Ivanovna today. Let me introduce myself. My name is Mary Smith. I am from Great Britain. And what about you? If you want to know you should do the task№1.

№ 1

Read the text and tick the right letter for each sentence. Answer the question: Where are you from? Choose the correct flag of your country.

1. My name is … 2. I am ... 3. I am … years old. 4. My hobby is …

5. My favourite sport is … 6. My favourite subject at school is …

I am from . . .

Please, write with a pencil.

Point (mark)

№ 2

Read the text and tick the right letter for each sentence. Answer the question: Where are you from? Choose the correct flag of your country.

1. My name is … 2. I am ... 3. I am … years old. 4. My hobby is …

5. My favourite sport is … 6. My favourite subject at school is …

I am from . . .

Please, write with a pencil.

Point (mark)

Далее вся работа на уроке идет по плану.

2.

После выполнения двух заданий один ученик из каждой группы рассказывает о себе. На этом этапе начинается работа над аудированием. Все ученики слушают рассказы своих товарищей и заполняют таблицу.

3. Физкультурная пауза (на 21 минуте урока).

Ученики поют песню и выполняют соответствующие движения.

Clap, Clap!

1.Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.

2. Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.

3. Spin, spin, spin, around,
Spin around together.
Spin, spin, spin around
Spin around together.

4. Sing, sing, sing a song,
Sing a song together.
Sing, sing, sing a song,
Sing a song together.

5. Dance, dance, dance a dance ,
Dance a dance together.
Dance, dance, dance a dance,
Dance a dance together.

6. Take, take, take your place,
Take your place together.
Take, take, take your place,
Take your place together.

4. Работа в парах.

После выполнения задания №3 ученикам из каждой группы предлагается разыграть беседу перед всем классом. Остальные учащиеся при прослушивании заполняют таблицу по аудированию.

Listen to the stories of your comrades and complete the table.

name

favorite sport

hobby

favourite subject

nationality

         
         
         
         
         
         

5. Работа в группе. “Расшифруй письмо зарубежного друга”.

Выполняется задание №4 по плану.

img1.jpg (16897 bytes)

Рисунок 1

img2.jpg (17054 bytes)

Рисунок 2

Далее прослушивается коллективный рассказ каждой группы.

6. Подведение итогов урока.

Домашнее задание: написать рассказ о своем новом друге.