Урок английского языка по теме "Защита животных. Статья в газету". 10-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 10


Тип урока: комбинированный урок. Закрепление пройденного материала и изучение нового материала.

Цель урока: Развить монологическую речь учащихся. Научить писать статью в газету.

Образовательные:

- Расширить знание и объём лексики по теме "Исчезающие виды животных".

- Закрепить умение создавать презентации.

- Активизировать навыки аудирования.

- Научить писать статью по опорным фразам.

Развивающие:

- Развивать фонематический слух.

- Закрепить навыки пользования техническими средствами: компьютером, интерактивной доской.

- Способствовать развитию умения анализировать, делать выводы.

Воспитательные:

- Воспитывать желание защищать животных.

- Способствовать развитию познавательного интереса по данной теме.

Оборудование урока:

Компьютер, интерактивная доска, учебная магнитная доска, УМК First Certificate Star, автор Luke Prodromou,2009 г, карточки с индивидуальными заданиями плакат с эмблемой WWF, Красная Книга, диск "Грамматика" к учебнику Laser, автор Malcolm Mann.

Ход урока

Структурные элементы урока Дидактические цели Содержание урока, формы взаимодействия с учениками
1.Организационный момент Подготовка учащихся к работе на уроке Приветствие.

Вместе с учащимися сформулировать тему урока.

2.Повторение пройденного материала. Диагностика усвоения материала предыдущей темы, выявление пробелов. Работа на интерактивной доске, на магнитной доске, по карточкам. Взаимопроверка.
3.Ответы на вопросы викторины об исчезающих или уже исчезнувших животных. Оцениваются ответы учащихся, анализируются вопросы по содержанию, умение ответить на вопросы аудитории (слушателей). Презентация проектов учащихся на интерактивной доске. Ответы на вопросы.
4.Аудирование текста. Развитие фонематического слуха. Вопросы к учащимся по содержанию текста.
5.Объяснение нового материала. Разбираем алгоритм написания газетной статьи. Усвоить алгоритм написания статьи. Учить выражать своё мнение по проблеме. Чтение упражнения. Выполнение упражнения устно, дома упражнение будет записано в тетрадь в виде статьи.
6.Оценка работы учащихся. Нацелить ребят на более интересные ответы при написании газетной статьи.  
7.Рефлексия Разобрать интересные моменты урока. Задать вопросы о том, что больше всего понравилось на уроке, что стоит добавить.
8.Домашнее задание Закрепление материала. Написать статью в газету объемом 120 слов. Повторить фразовые глаголы.

1. Организационный момент. Приветствие. Формулировка цели урока вместе с учащимися.

Good morning. Glad to meet you.

Good morning. Glad to meet you too.

Today we are going to speak about animals, wild animals, domestic and homeless animals. What do you think is the main problem of the endangered animals?

A - I think it is the protection of the animals.

B - As for me I can suggest it is the future life of our rare animals.

C - In my opinion it is important to protect wild and homeless animals from people.

Teacher - Yes, you are right. And it is the topic of our lesson: The protection of animals.

2. At first we'll revise some phrasal verbs. A. and N. go to the blackboard. Here are some cards with grammar tasks. You should write down some tasks.

Variant I writes down verbs with "back" and Variant II verbs with "down". Exchange your works! Put down marks.

Thank you. Well done.

The Teacher shows the Red Book. Can you tell me what it is? What is it for? Who can give some more information? Who can add? - Yes, you are right.

3. The teacher shows the emblem of WWF. World Wild Fund.

What does this emblem mean?

What does this organization do?

Yes, you are right. They look for sponsors, for money. They organize reservations, parks for animals, they enlarge the number of deer, yaks:

Quiz about animals. Pupils show their presentations and answer the questions.

  1. What is the name of the bird that lived 400 years ago and now it is extinct? Yes, you are right, it is the dodo.
  2. What animal lives in the North America, Canada and is called a mountain lion?
  3. Give the name of a beast pray which is about 3m in length and its mass is about 350kg.
  4. Which animal is famous for its beautiful fur with dots and likes to play with snow?

4. Аудирование

A tape recorder

A story about sworns which were brought from Japan.

  1. Why did a male sworn die?
  2. Where was a female sworn sent to by Russian Zoologists?
  3. How many sworns have our zoologists got as a result?
  4. Is this a good way to enlarge the quantity of birds and animals?

5. And now we are going to discuss a very important problem, the problem of homeless animals. What homeless animals do you know in our cities? What do they sometimes do to passers-by? - Yes, they bite people, they attack old people and children.

Imagine, you are a young reporter. You must write an article about dogs, which are homeless in Samara. What would you advise to do so that there won't be such homeless animals running in the streets of Samara.

- They should be put into special houses for dogs.

- Every dog should have a passport. The owner of the dog should be fined if he throws the dog into the street.

- Our authorities should pass laws about animals (for keeping, for sterilization)

- Open your books ex.1 p.82. Let's read an interview between a policeman and an old woman. What happened to her? When? Was she badly injured? Use active lexics, make up sentences using Past Simple, Past Perfect, Past Passive. At the end you should write your opinion about homeless animals, what should we do with them? Write into your daybooks, your home task to write an article.

You worked hard today. I want to praise those who had done presentations about endangered animals today. I put you excellent marks.

Now tell me please, what did you like most of all? What should we add to the next lesson? Thank you for your work. You are free.

Приложение.