Урок английского языка "Seasons. The weather"

Разделы: Иностранные языки


Тип урока: комбинированный.

Цель урока: повторить пройденный материал.

Задачи урока:

  • Развитие языковой догадки, монологической и диалогической речи. Творческого мышления, перевода, умения сопоставления.
  • Воспитывать умение работы в группах, развивать уважительное отношение к одноклассникам.

Формы организационной деятельности: индивидуальная и групповая.

Структура урока:

  • организация класса;
  • проверка понимания и прочности знания учащихся;
  • взаимодействие педагога и учащихся на основе сообщения и усвоения новых знаний, через связь с другим предметом;
  • закрепление изученного материала;
  • итог урока.

Оборудование:

  • УМК “SMART”;
  • Картины со временами года;
  • Раздаточный дидактический материал;
  • Мультимедийный проектор;
  • Доска.

Методы:

  • по источнику передачи и характеру восприятия информации: словесные и практические;
  • по характеру познавательной деятельности: объяснительно-иллюстративный.

Предполагаемые результаты:

  • использование изученной лексики ответов.

Организационный момент:

Good afternoon, my dear friends. I am very glad to see you. We will begin our lesson with phonetic drill. Today we are to talk about “seasons”.

I.

Teacher: Look at the picture and answer my questions, Please.

Teacher: What season is it?

P 1: It is winter.

Teacher: What are winter months?

P. 2: Winter months are December, January and February.

Teacher: What is the weather like in winter?

P. 3: I think it is cold, frosty and windy in winter.

Teacher: Do you like winter? Why?

P. 4: I like winter because I have winter holidays and I can ski, skate and play

Teacher: And what season is it?

P. 5: It is summer.

Teacher: What are summer months?

P. 6: Summer months are June, July and August.

Teacher: Is it cool or hot in summer?

P. 7: In our place it is hot in July; and in June and August it is warm.

Teacher: Is summer your favourite season? Why?

P. 8: Of course summer is my favourite season, because I can swim, go to a picnic and fish.

Teacher: And now have a look at these pictures, please. (The pupils look at the piсtures with different seasons.) Get ready to answer my questions.

Teacher: Is it autumn or spring?

P. 1: It is autumn.

Teacher: Is it rainy or snowy in autumn?

P. 2: In September it is rainy but in October we can see the first snow.

Teacher: What colour are the leaves on the trees?

P. 3: The leaves are of different colours: yellow, red, brown and green.

Teacher: Where do all pupils go in autumn?

P. 4: After long summer holidays all pupils go to school.

Teacher: Is spring a fine season? Why do you think so?

P. 5: No doubt, spring is a fine season, it is so beautiful to see new leaves, grass and flowers.

Teacher: Is it wet or dry in spring?

P. 6: The snow is melting and so it is wet.

Teacher: What do the pupils do outside?

P. 7: They can play sports or cycle outside.

II Аудирование.

Приложение №1 слайд

1) How many hours does the Earth spin round? The Earth also spins round like a ball every twenty-four hours
2) How many planets are there is the Solar System? There are nine planets.
3) When the Moon goes round the Earth, we have summer. I think it is false, because when the Earth goes round the Sun, we have summer.
4) How many days does the Earth spin round the Sun? It is one year.

 

The Earth also spins round like a ball every twenty-four hours. The part that faces the Sun receives the Sun's light, but the other part is dark. This is why we have day and night. Земля также вращается каждые двадцать четыре часа. Часть, которая стоит перед Солнцем, получает свет Солнца, но другая часть является темной. Вот почему у нас есть день и ночь.
As the Earth travels through space, it tilts at an angle. As it goes round the sun, some parts of the Earth are directly facing the Sun, and have summer. The parts that are at an angle to the Sun have winter. As it goes on, the seasons change. Поскольку Земля едет через место, она наклоняется под углом. Поскольку это вращает солнце? некоторые части Земли непосредственно стоят перед Солнцем, и имеют лето. У частей, которые являются под углом к Солнцу, есть зима. Как это продолжается, изменение сезонов.

Now let’s have a completion. There 2 teams:

  1. Лях Анна, Михайлова Соня, Астраханцева Юля , Трушечкин Артем, Зейналов Руслан.
  2. Муляров Сергей, Чередников Саша, Кульмизев Дима, Вишняков Слава, Доме Вова.

Think of a name of your team.

1 ЗАДАНИЕ

Read across (up and down) to find nine planets.

u r a n u s j t
v u r e m a u f
b c m p x t p v
p l u t o u i e
z t s u l r t n
m c a n w n e u
v p s e m a r s
e a r t h i n o
m e r c u r y l

2 ЗАДАНИЕ

Teacher: Finish my sentence…………..

Та команда, которая сделает задание первой, получает 10 баллов.

Время на выполнение задания 5 минут.

ACROSS

1) Беда у всех Танюш, Марин
Веснушки. Виновата …. (SPRING)

2) Шапку на уши плотнее надвиньте,
Ведь холод настал с названием .... (WINTER)

3) Любуюсь я листьев желтых полетом,
Пора золотая зовется…. (AUTUMN)

4) Нас от жары спасает панама
Оно в разгаре наше …. (SUMMER)

5) Полюбуйтесь–ка, сосною,
Её снегуркой сделал … (SNOW)

6) Из берегов выходит Рейн,
Неделю льет сильнейший …. (RAIN)

DOWN

Характер погоды капризен
В любое время года … (SEASON)

3 ЗАДАНИЕ.

Match the words. Make a phyme.

За правильное выполнение команде присуждается 10 баллов.

Командам раздаются карточки со словами.

Карточка

Sing cold
Old spring
Not hot
Right sun
All snow
Three tree
One bright
Know ball

4 ЗАДАНИЕ

Circle the correct prepositions in this article.

Aliens have been 1) in/on the news this week. In the news story, aliens came 2) to/at Earth to give medical tests to people. But there are a lot of planets 3) on/in the Solar system and the aliens’ spaceship landed 4)at/on Mars, when they wanted to go to Earth. They did the medical tests and their spaceship sent 5) back/from pictures 6) to/for their planet. But the pictures were of people from Mars, not Earth. They all had green faces and six eyes. Aliens make mistakes, too.

Приложение 1

Fir – Tree (Учащиеся поют на мотив песни “В лесу родилась ёлочка”)

1. A fir was born in deep wood
And in the wood grew tall.
And there in seasons she stood
The greenest tree of all.

2. The snowstorms whispered lullabies,
And wrapped up all the trees.
She sang: "Now close your lovely eyes,
Make sure you don't freeze. "

3. The fir to our party's come,
And all this winter night
She brings such joy to everyone –
Oh, what a lovely sight.

III. Итог.

That’s all for today, dear friends. I hope you liked our lesson.

Команда, набравшая большее количество баллов побеждает.