Урок по теме "Travelling around the famous places"

Разделы: Иностранные языки


Цели:

  • создание для учащихся необходимых условий для обобщения материала о путешествии по городам;
  • воспитание интереса к иностранному языку как к средству общения, к многообразию средств английского языка;

Задачи:

  • осуществить совместное c детьми целеполагание;
  • закрепить знание тематической лексики;
  • способствовать формированию навыков устной речи путем создания ситуации диалога и подготовки сообщения;
  • развивать логическое мышление, память, умение работать самостоятельно и в группе;
  • формировать чувство ответственности при работе в группе.

Обеспечение урока: карточки с изученной лексикой, иллюстрации известных городов России.

Teacher Pupils
I. Warm-up.
– Good morning, children. I am glad to see you. Sit down, please. How are you today?
– Let’s train your tongue. Repeat the known poems.
Good morning.
We are glad to see you, too.
Fine, thanks (OK, ...)
“Every morning”
“Rain, rain”
“Early to bed”
“Little girl”
Учитель выписывает на доску предложения “Ihavebeento…”,“Iwentto…”.
– Почему я записала именно эти предложения?
– What's the subject of our lesson?
Какую цель урока следует нам поставить?
Aim: обобщить материал по теме «Travelling around the famous places»; повторить слова и выражения, грамматические правила, составить небольшие рассказы по теме.
Они связаны c нашей темой.
Travelling
Обсуждают.
II. Vocabulary

– Look at the pictures and name the famous places. (на слайдах изображены известные места). Where are these places situated?

– Read the words. Make word combinations.

(Учитель раздает вceм no карточке cо словами.)

 

 Egypt, the Red Sea, The Sahara Desert, St Petersburg, Pavlovsk, Pushkin, Peterhof, Cambridge, London
Egypt is in Africa.
Cambridge is in England.
Be famous for, fountains, old, city, go country, house, beautiful, nature, the Neva river, palaces, sightseeing
Учащиеся фронтально выполняют задание.

III. Grammar

1. Для того, чтобы составить рассказы о своей поездке, какое время нам нужно использовать?
You are divided into 4 groups; remember the rule of making the Past Simple tense. Tell it.

– Look at the blackboard, please. Read and find the regular and irregular verbs. Make Past Simple.
– Now you'll have to make up short expressions about your travelling using these verbs. Write it down.
– I give you 5 minutes.

 

 

– Who will read?
– Which expressions can we use when we tell about the country, and which about the city.

 

You made some words combinations. And now I want you to make a short story about your summer holidays.

 

Past Simple

Ved, V2

Travel, go, spend, live, read, play, make, visit, be, swim, dive, ride, pick, see, gather
Travel abroad, go sightseeing, spend summer holidays, swim in the river, ride a horse, play games, pick berries, see exotic animals, gather mushrooms, visit a palace, be in London, visit the museum, live in the hotel

– Travel abroad, go sightseeing, spend summer holidays, see exotic animals, visit a palace, be in London, visit the museum, live in the hotel
–  spend summer holidays, swim in the river, ride a horse, play games, pick berries, gather mushrooms.

Чтение, перевод.
Составляют рассказ.
Учащиеся зачитывают свои рассказы о летних каникулах.

IV. Speaking

Are you ready? Now tell us about your summer holidays.

V. Review

1) Достигли ли мы поставленной цели?
2) Your marks for today:…
3) Home work: Ex. 95, p. 30 (Бибoлeтoвa M. 3. и др. "Enjoy English") read and translate.
– The lesson is over. Good bye!

Обсуждение